דברים טובים באים באריזות קטנות: הכירו את קאפקייקס

דברים טובים באים באריזות קטנות: הכירו את הקאפקייקס

מה יותר טוב מעוגת חד קרן? עשרות עוגות חד-קרן קטנות כמובן. אם אתם מחפשים רעיון מקורי לעוגת יום הולדת שייתן הפסקה קטנה לעוגת השוקולד המסורתית, ולא דורש מאמץ רב או חומרים מיוחדים – כך תכינו קאפקייקס שוקולד וקאפקייקס וניל שיגנבו את ההצגה. ולמי שלא ממש מתחבר לאפייה, משלוחי הקאפקייקס יעשו את החיים שלכם קצת יותר מתוקים

כמעט ואין חגיגת יום הולדת שאין בה עוגה. בין אם חוגגים לילד קטן ובין אם לקשיש שהגיע לגבורות, תמיד ילווה את האירוע המאכל המתוק והאהוב שאי אפשר בלעדיו. את עוגות השוקולד והביסקוויטים הקלאסיות כולם מכירים ואוהבים, אבל לקראת החגיגה הבאה – לא בא לכם לגוון קצת? אם התשובה היא כן, עומדת בפניכם אפשרות קצת פחות נפוצה במסיבות, אבל נהדרת וקלה להכנה – קאפקייקס.

לפי האקדמיה העברית ללשון, “קאפקייק” היא עוגה קטנה הנאפית בתבנית שקעים ומקושטת בקישוטים שונים כמו ציפוי שוקולד, בצק סוכר, פירות ופולים מסוכרים. עוגה זו דומה מאוד למוּפִין (muffin) אלא שהוא עשוי להיות מלוח, ואילו עוגת הקאפקייק תמיד תהיה מתוקה ומקושטת.

אם תבחרו באפשרות זו, אמנם תאלצו לוותר על עיצוב מיוחד וגרנדיוזי – זו לא תהיה עוגת חד קרן ענקית או עוגת קומות מרשימה – אבל את הפיצוי על כך תקבלו ביעילות ובנוחות ההגשה. את הקאפקייק לא צריך לחתוך או לחלק לאורחים “אחד אחד”, והיא יוצאת מהתנור כשהיא כבר בתוך כלי ההגשה שלה. מעבר לכך, ניתן להשיג את האפקט החגיגי בעזרת שימוש בקישוטים, זילופים, פירות, קצפות ועוד.

מתכון לקאפקייקס שוקולד

מצרכים (כ-10 יחידות): ביצה גדולה (או 2 ביצים קטנות), 2/3 כוס סוכר (135 ג’), שליש כוס שמן (66 ג’), כפית תמצית וניל (5 מ”ל), 3/4 כוס מיץ תפוזים (180 מ”ל, אפשר להחליף בחלב או במים חמים), כוס קמח תופח (140 ג’), 2 כפות אבקת קקאו (20 ג’).

הוראות הכנה:

– ראשית, הדליקו את התנור והביאו אותו לחום של 180 מעלות.

– פרסו תבניות שמיועדות לקאפקייקס ושמנו אותן קלות מבפנים.

– הכניסו את הסוכר ואת הביצה לקערה וערבבו בעזרת כף או מטרפה. הוסיפו שמן, תמצית וניל ומיץ והמשיכו לערבב. הוסיפו את הקמח והקקאו וערבבו קלות עד לאיחוד החומרים.

– הכניסו את התערובת לתבניות המשומנות עד גובה שלושה רבעים מהשקע ואפו בתנור במשך כ-15 דקות.

– הוציאו את הקאפקייקס מהתנור והניחו להם להתקרר לגמרי.

– לאחר שהקאפקייקס התקררו, צרו בור בחלקם העליון בעזרת סכין ומלאו בסוכריות עדשים, קליק או כל ממתק שתרצו.

מתכון לקאפקייקס וניל עם ציפוי

מצרכים (כ-14 יחידות): כוס ו-1/3 קמח לבן (165 ג’), 1 ורבע כפיות אבקת אפייה, 1/2 כפית מלח, 1/2 כוס חמאה (115 ג’), כוס וחצי סוכר (200 ג’), 2 ביצים, 2 כפיות תמצית וניל, 1/2 כוס שמנת חמוצה מלאה (120 גרם).

מצרכים לציפוי הווניל: כוס חמאה (230 גרם), 3 כוסות סוכר (360 גרם), 2 כפיות תמצית וניל, 2 כפות (30 מ”ל) שמנת כבדה.

הוראות הכנה:

– חממו את התנור לחום של 180 מעלות.

– סדרו בשורה את תבניות הקאפקייקס.

– הקציפו בקערה גדולה את הקמח, אבקת האפייה והמלח.

– ערבבו את החמאה והסוכר (אפשר במיקסר או בקערה בעזרת בלנדר מוט), הוסיפו את הביצים ואת הווניל והמשיכו לערבב. הוסיפו את השמנת החמוצה עד שכל החומרים מתאחדים.

– הוסיפו באטיות את החומרים היבשים לחומרים הרטובים וערבבו עד לאיחוד, שימו לב לא לערבב את הבלילה יתר על המידה.

– העבירו את הבלילה לתבניות הקאפקייקס, ומלאו אותן עד קצת מעל החצי.

– אפו במשך 18-22 דקות, ניתן לבדוק אם קיסם בנועצים בעוגה יוצא נקי.

– הוציאו את הקאפקייקס מהתנור והניחו להם להתקרר.

להכנת הציפוי:

– מקציפים את החמאה במהירות בינונית במיקסר או בקערה בעזרת בלנדר מוט עד לקבלת תערובת חלקה.

– מוסיפים פנימה את הסוכר והווניל ומערבבים במהירות נמוכה עד לאיחוד טוב.

– מוסיפים לאט לאט את השמנת, מגדילים את המהירות לבינונית ומערבבים עוד כמה דקות עד שהקצפת חלקה ובמרקם הרצוי.

אין זמן לאפות? אפשר להזמין משלוח קאפקייקס עד הבית

אם אין לכם זמן לקנות את המצרכים ולהכין בעצמכם או שפשוט לא מתחשק לכם לעבוד קשה, קונדיטוריות רבות מציעות לעשות את העבודה בשבילכם. בעידן הקניות באינטרנט והמשלוחים, החיים נעשו הרבה יותר קלים ומקומות רבים מספקים משלוחי קאפקייקס עד הבית. תוכלו לבחור בין שלל סוגים, ולשמח את הילדים עם הקישוטים שהם אוהבים.

כמה דגשים שכדאי לדעת על משלוחי קאפקייקס: בדרך כלל מומלץ לבצע את ההזמנה לפחות יום מראש, ואם מדובר בהזמנה גדולה ייתכן שאפילו שבוע קודם. לכן, נסו לא להיזכר ברגע האחרון ולתת התראה מספקת לעסק שממנו אתם מזמינים. דגש זה חשוב במיוחד בתקופות החגים שבהם העומס על המאפיות גדול במיוחד.

עוד כדאי לדעת שמרבית הקונדיטוריות מספקות אפשרות להוסיף כציפוי לקאפקייקס “הדפסה אכילה”, הכוללת כיתוב, תמונה או לוגו לבחירתכם. חלקן גם יציעו מארזי קונספט יפים ומיוחדים שתוכלו לבחור מביניהם אם אין לכם דרישה ספציפית או רעיון מקורי משלכם. המשלוח עולה בדרך כלל כמה עשרות שקלים בנוסף על מחיר ההזמנה, מה שיכול להיות מאוד משתלם בהתחשב בזמן והוצאות הנסיעה שאתם חוסכים בדרך זו.

עכשיו נשאר רק לבחור איזה קאפקייקס אתם רוצים בחגיגה הבאה שלכם, ולהחליט אם להכין בעצמכם או להזמין מארז חגיגי מהקונדיטוריה האהובה עליכם.

חן שגב – פוטיפור

 

קאפקייקס
Food photo created by lifeforstock – www.freepik.com

[wpforms id=”39531″ title=”true” description=”false”]