חנות חיות ואיך לבחור מזון לבעלי חיים

יש שפע ב חנות חיות, אבל מה הכי טוב בשבילו?

אתם הבעלים של הכלבים והחתולים שלכם, ומעוניינים בטוב ביותר עבור חית המחמד שלכם. חלק גדול מבריאות חיית המחמד שלכם נקבעת על ידי המזון אותו אתם קונים בוחרים להזין אותו. אך, כשיש כל כך הרבה אופציות בחנות חיות, כיצד עליכם לבחור מה הכי טוב עבור הכלב או החתול שלכם? יש כמה קריטריונים פשוטים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה באיזה מזון כלבים להאכיל את הכלב. אף על פי שאין באמת אוכל חתולים ב חנות חיות שהוא ה’טופ’ לחתול שלכם, יש בהחלט כאלו שטובים יותר מאחרים מבחינת התזונה.

בן כמה הוא? כמה הוא פעיל?

שימו לכם בראש את גיל חיית המחמד שלכם ורמות הפעילות שלו. צריכת רמות האנרגיה והתזונה מתבססות על מספר גורמים הכוללים: גדילה, פעילות, פעילות מינית וגיל. מזון לחיות מחמד מכוון להזין במספר שלבים בחיי החיה. גור קטנטנן שגדל כל העת, יזדקק ליותר קלוריות מחיה מבוגרת. כלבה הריוניות, או כלב סוכרתי גם כן יזדקקו לאוכל כלבים מיוחד.

החליטו על דיאטה בשבילו

חשוב שתחליטו על התזונה עבור הכלב או החתול שלכם, כמה קלוריות הוא זקוק. אך חשוב לזכור שהקלוריות האלו לא יכולות להגיע מסוג אחד של מזון חתולים או כלבים. אם הכלב שלכם הוא כלב חזק ובריא, מספיק לו לצרוך כ20-25% חלבון מתוך הערך הקלורי. אם הכלב שלכם סובל מעודף משקל קל, קצצו לו את הקלוריות ב10-25% ובדקו אותו כעבור חודש. ואם הוא רזה מדי הגדילו לו את הערך הקלורי ב10-25% עד שגופו יגיע למימדים בריאים.

היוועצו עם וטרינר

אל תתעצלו, דברו עם הוטרינר שלכם לגבי הדיאטה של חיית המחמד שלכם. תבדקו עד כמה העצות שהוטרינר נותן לכם מסייעות לבריאות של חיית המחמד. אם לכלב יש בעיה בריאותית שקשורה בתזונה, כמו סוכרת, בעיות בכליות, בלבלב, או אלרגיה למזון הוטרינר יוכל להציע לכם חלופות אחרות שתמצאו בחנות לחיות: כמו אוכל טבעי לכלבים, או אוכל מיוחד שיסייע בדיוק לבעיה שיש לכלב שלכם.

כיצד לבחור את האוכל?

אל תתפתו לפרסומות חסרות פשר בטלוויזיה או במגזינים. כל עולם הפרסום מבוסס על זה שתתפסו לתמונת הכלב החמוד שמופיע על גבי האריזה ותתפתו לקנות את המוצר. עשו אתם את הבירורים שלכם, לכו ל חנות חיות מחמד, התייעצו שם עם המומחים ועם עוד בעלי כלבים.

החליטו בין פחית למזון יבש

אוכל לכלבים וחתולים יכול להגיע במגוון צורות: בפחיות שמכילות מזון רטוב, בחבילות של מוצר יבש. בשביל להחליט מה עדיף לחיה שלכם, זה החלטה של תקציב והעדפה אישית של החיה. מזון בפחית יהיה בדרך כלל יקר יותר ממזון יבש. למרות שבדרך כלל כלבים וחתולים יהיו בסדר עם הבחירה שתעשו עבורם. חלק מהחיות יכולות להיות רגישות לצורת מזון אחת, והם יקיאו או ישלשלו כדי לאותת לכם שמערכת העיכול שלהם לא מעכלת את המזון בצורה הזאת.

לקרוא תוויות

בפעם הבאה שתבקרו בחנות חיות כדי לקנות אוכל לחיות, התחילו לבדוק תוויות על מוצרי המזון של החיות. כלבים לדוגמה, הם חיה לא צמחונית. ולכן תחפשו במרכיבי המזון שלהם את המילה בשר או בשרי. התחילו גם להשוות רכיבים בין חברות שונות של מזון. ככה תלמדו לאט לאט את חשיבות הערכים אותם צורכים חיות המחמד שלכם.

לבדוק טריות

כמו גם המזון שלכם, כאשר בחרתם את אוכל החתולים הכי טוב לחתול שלכם. לא פחות חשוב לבדוק את טריות המוצר אותו בחרתם. בדיוק כמו שאתם עושים כאשר אתם קונים יוגורט בשבילכם, כשתהיו בחנות חיות בדקו את תאריך שווק המוצר, ותאריך אחרון לשימוש. במזון יבש תוכלו גם למשש ולבדוק שאין גבשושיות חשודות. וזהו, עשיתם את כל השלבים כדי שחיית המחמד שלכם תקבל את הכי טוב וכל מה שנותר זה לשפוך לה בצלחת ולאכל לה בתאבון.

 

חנות חיות

[wpforms id=”39531″ title=”true” description=”false”]