מלילה טוב ליום נפלא: על הקשר בין מצעים, שינה איכותית ותפקוד מיטבי

מלילה טוב ליום נפלא: על הקשר בין מצעים, שינה איכותית ותפקוד מיטבי

האדם הממוצע מבלה כשליש מחייו בשינה, ויעיד כל מי שמצא את עצמו במשרד זמן קצר מדי אחרי שהניח את ראשו על הכרית כמה היא חשובה לתפקוד. משך השינה, סוג המזרן ותנאי הסביבה הם מרכיבים חשובים באיכות השינה, אך יש מרכיב נוסף בחוויה שהוא חשוב לא פחות ולא תמיד מקבל את המשקל הראוי לו – מצעים למיטה. אז איך ניתן לשפר את השינה בעזרת מצעים? כל הפרטים כאן

עובדה ידועה היא ששינה משפיעה על מצב הרוח ועל הבריאות שלנו, ושינה טובה משפרת משמעותית את איכות החיים. ובכל זאת, אנשים רבים נוטים להזניח את הפעולה הבסיסית והחיונית הזו של הגוף האנושי. חישבו על כך – כמה פעמים בחודש האחרון עצרתם לרגע ונדרשתם לשאלה: האם אני ישן טוב? ואם לא, האם יש דרך להפוך את השינה שלי לטובה יותר? ובכן, הגדלת כמות שעות השינה תהיה הפתרון המתבקש הראשון. גם איכות המזרן והמיטה ראויים למשקל בלתי מבוטל. אך יחד עם זאת, ישנם גורמים נוספים הנוגעים לאיכות השינה שיכולים לשפר אותה באופן ניכר – ואחד מהם, למרבה הפלא, הוא המצעים שעליהם אנו ישנים.

פתרון קל ונגיש לשיפור איכות השינה – השקעה במצעים

ממש כמו הבגדים שאנו לובשים, והתחושה המעיקה שמתלווה ללבישת בגד שאינו נוח או שאינו נקי – כך המצעים שבאים עם גופנו במגע ישיר במשך כל הלילה משפיעים ישירות על הרגשתנו ומכך גם על איכות השינה. במהלך הלילה הגוף מתחכך עם המצעים ועל כן קיימת חשיבות גדולה לחומר שממנו הם עשויים. מאותה הסיבה יש לשים דגש מיוחד כשבוחרים מצעים לתינוקות או מצעים למיטת מעבר של ילדים ולו בשל העובדה שעורם רך ורגיש בהרבה מזה של מבוגרים.

באופן טבעי, ילדים ייחסו חשיבות גדולה הרבה יותר לצבע הסדינים או לדוגמאות שעליהם מאשר לאיכותם ולבד שמהם הם עשויים. אך מנקודת מבטם של ההורים, גם כשקונים מצעים של מיני מאוס או מצעים של מיקי מאוס חשוב לבדוק מאיזה בד הם עשויים ועד כמה הם איכותיים. איך ניתן לדעת? ההסבר בהמשך

מצעי ג’רסי או 100% כותנה? הכירו את האפשרויות

שימו לב – כשאנו מסתכלים על תווית המצעים ומגלים שהם מורכבים מ-100% כותנה, אין הדבר מעיד על כך שהם בהכרח איכותיים יותר מאחרים. זאת בשל העובדה שאיכות הבד נמדדת לפי צפיפות החוטים שמרכיבים אותו. מכון התקנים קבע רף מינימאלי של צפיפות, 132 חוטים לכל אינץ’, וככל שהצפיפות עולה כך הבד איכותי יותר. לכן, בחנו היטב את המידע שעל האריזה וזכרו שצפיפות גבוהה מעידה לרוב על מוצר איכותי, עמיד ונעים למגע עם הגוף.

מלבד מצעי הכותנה הפופולריים, בד נוסף בעולם המצעים שכדאי לקחת בחשבון כשקונים מצעים למיטה הוא בד ג’רסי המורכב משילוב של כותנה ואלסטן. בד זה, המשמש במקרים רבים גם לייצור בגדים, הוא בעל תכונות ייחודיות שמתאימות במיוחד לשימוש כסדין מיטה. הוא רך ונעים במיוחד, ובעל יכולת להימתח עד כ-25% לאורכו, מה שמקל במיוחד על פעולת החלפת המצעים.

כל כמה זמן להחליף מצעים למיטה, ואיך רצוי לכבס אותם?

במהלך השינה הגוף משיל אלפי תאי עור שנשארים במיטה יחד עם קשקשים, אבק, פטריות, שומנים, רוק ואיפור. כל אלה בשילוב של זיעה ולחות יכולים להביא להצטברות בקטריות, לפגוע באיכות השינה ולהוות סכנה בריאותית של ממש. לכן, חשוב להקפיד להחליף את המצעים תכופות גם אם איננו חשים שהם מלוכלכים במיוחד. מרבית המומחים ממליצים להחליף ולכבס את המצעים מדי שבוע, אך יש כאלה המחמירים אף יותר.

את המצעים הישנים רצוי לכבס בטמפרטורה גבוהה על מנת לחטאם היטב מכל החומרים המזיקים שנותרו עליהם, אולם יש להקפיד לא לעבור את החום המותר לפי הוראות היצרן שמצוינות עליהם כדי לא לכווצם או לפגוע באיכות הבד. רבים מאיתנו נוטים לדחוס את תוך מכונת הכביסה כמות גדולה של מצעים מתוך רצון לחסוך בכמות הכביסות, אלא שבמקרה של מצעים למיטה – הם זקוקים למרווח על מנת להתנקות כראוי ולכן השתדלו להימנע מהטעות הנפוצה. מצעים נקיים ישפיעו על הבריאות ועל התחושה – ובכך ישפרו את איכות השינה, ואת התפקוד ביום שיבוא אחריה.

 

עולם המצעים
Frame photo created by kjpargeter – www.freepik.com

[wpforms id=”39531″ title=”true” description=”false”]