בחרתם מוצר ל מכירה באינטרנט? השלב הבא – מחקר מקדים

בחרתם מוצר ל מכירה באינטרנט? השלב הבא – מחקר מקדים

אחרי שהחלטתם על מוצר מסוים או תחום שברצונכם להיכנס איתו לתחום המסחר האלקטרוני, כעת עליכם לבחון אותו לעומק ולוודא שאכן שכדאי להמשיך בתהליך. מבלי להעריך את המוצר למכירה באינטרנט שלכם ואת השוק שלו באופן ראוי, הבחירה שלכם תהיה למעשה אקראית, וכיוצא בזאת גם הסיכוי להצליח. בעזרת הקריטריונים הבאים, תוכלו לקבל מושג טוב יותר על החולשות והחוזקות של המוצר שבחרתם, ולהיכנס בצורה חכמה לעולם האיקומרס.

מהו גודל השוק הפוטנצילי?

קביעת גודל השוק הפוטנציאלי למכירת מוצר באינטרנט יכולה להיות עניין מסובך, אך בעזרת כמה ניחושים מושכלים, תוכלו להגיע להערכה לא רעה של קהל היעד שלכם. לדוגמה, למוצר שמיועד לנשים בנות 25-40 יש שוק רחב יותר מאשר זה של מוצר המיועד לנשים בנות 25-40 שמאזינות למוזיקת רוק כבד. מוצרים מסוימים, כדוגמת אביזרים לטלפון נייד, פונים לקהל רחב במיוחד – אך התחרות בשוק שלהם עצומה. המצב האידאלי לאתר מכירות הוא כניסה לשוק גדול, שכמות התחרות בו היא קטנה יחסית. ניתן להיעזר בגוגל טרנדים למציאת מוצר ל מכירה באינטרנט.

כמה שחקנים נמצאים בשוק שלכם?

האם אתם הראשונים בשוק? יש הרבה מתחרים שפונים לאותו קהל? אם החלטתם להיות חלוצים בשוק מסוים, כדאי שראשית כל תבצעו מחקר מקיף שיבדוק אם אכן יש ביקוש למוצר שלכם בזירת המסחר באינטרנט. אם יש מתחרים אחדים שפועלים בתחום שלכם, ונראה שהם מצליחים לא רע, זה סימן טוב שיכול להעיד על כך שהשוק הזה כבר הוערך בעבר, ואחרים מצאו שהוא רווחי. אם השוק שבחרתם רווי בתחרות, כנראה שהוא אכן נמצא כרווחי, אך יהיה עליכם לחשוב איך לייצר הבחנה ברורה בין המותג והמוצרים שלכם, לבין אלו של יזמי האיקומרס האחרים.

האם המוצר שלי הוא חלק מ”שיגעון חולף”?

ישנן ארבע מגמות עיקריות שאפשר לזהות בנוגע לרמת ההתעניינות של קהל הלקוחות, בעזרת בדיקה של כמות החיפושים במנועי החיפוש והיקף הקניות באינטרנט. הראשונה, “שיגעון חולף”, היא המסוכנת ביותר. הכוונה בכך היא למוצר או תחום מסוים שההתעניינות בהם מזנקת במהירות ובחדות מסיבה כזו או אחרת, אך דועכת באותה המהירות והמכירות צונחות בפתאומיות. המגמה השנייה, ה”טרנד”, מתייחסת לעלייה מתונה יותר, שבדרך כלל לא צונחת במהירות – ואם הצלחתם לזהות אותה בשלב מוקדם תוכלו לגרוף רווחים נאים מ מכירה באינטרנט.

המגמה השלישית היא “שוק יציב”, והוא מתאפיין בכך שאין בו עליות או ירידות משמעותיות, והביקוש למוצרים נותר כמעט זהה לאורך זמן. הסיכון שכרוך בכניסה לשוק כזה הוא נמוך, אך כך גם הסיכויים שהביקוש למוצרים יזנק בחדות מעבר למצב הנתון. המגמה האחרונה היא “שוק בצמיחה”, שבו ניתן לזהות עלייה מתונה ועקבית בביקוש למוצרים ובהתעניינות הקהל, והוא נחשב כאידאלי למכירות.

האם המוצר שלכם זמין בחנויות מקומית?

אם המוצר שלכם כבר קיים וזמין לקנייה בחנויות מקומיות, המשמעות היא שללקוחות שלכם יש סיבה אחת פחות לרכוש דווקא דרך אתר הקניות שלכם באינטרנט. לעומת זאת, אם בחרתם במוצר שקשה למצוא בסביבה, הגדלתם בכך את הסיכוי שמישהו יחפש אותו ברשת, ויבצע רכישה דרך אחד מאתרי המסחר האלקטרוני.

4. מי קהל היעד שלכם?

בשלב הראשוני אין צורך להיכנס לפרטי פרטים ולהגדיר במדויק מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אך יחד עם זאת עליכם להבין בגדול לאיזה קהל סביר להניח שתפנו, ולהעריך את יכולת הקנייה שלו. לדוגמה, אם יש לכם מוצר שמיועד לבני נוער חשוב לזכור שלמרביתם אין כרטיסי אשראי, ואם המוצר מיועד לאוכלוסייה מבוגרת במיוחד תיאלצו לקחת בחשבון את האוריינות הנמוכה יחסית בקרב אוכלוסייה זו בכל הקשור למסחר באינטרנט.

מה גודל ומשקל המוצר?

לגודלו ומשקלו של המוצר שלכם יכולה להיות השפעה רבה על המאזן הכלכלי ורווחיות העסק. בימים אלה לקוחות רבים מצפים מכם להציע את המשלוח בחינם. לא תמיד תוכלו “לגלגל” את ההוצאה על הלקוח באמצעות העלאת המחיר. יתרה מזאת, אם תבחרו להטיל את עלויות המשלוח על הרוכשים כתשלום נוסף, אתם עלולים לגלות שהדבר יפגע בכמות המכירות. עלויות השילוח ינגסו ברווחים שלכם, ולכן יש לקחת בחשבון את גודל ומשקל המוצר שככל שהם גדולים יותר, כך תיאלצו לשלם יותר.

בנוסף על כך, אם אתם לא מתכננים להיעזר במודל של “דרופשיפינג”, העברת פרטי הלקוח אל היצרן שמעביר את המוצר ישירות אל הקונה, תיאלצו לקחת בחשבון את עלויות המשלוח של המוצר מהיצרן אליכם, וגם את עלויות האחסון. אם האספקה שלכם מגיעה מעבר לים, תהיו מוכנים לכך שהעלויות יהיו לא קטנות.

 

מכירה באינטרנט
Sale photo created by freepik – www.freepik.com