שיווק באינטרנט: אסטרטגיות לפרסום העסק בפייסבוק

שיווק באינטרנט: אסטרטגיות לפרסום העסק בפייסבוק

פתחתם עסק, יש לכם מוצר נהדר למכור ועכשיו אתם מוכנים להפיץ את הבשורה לעולם? זה הזמן להתחיל לכבוש את הרשת עם שיווק באינטרנט ופרסום במדיות החברתיות, כשהראשונה והחשובה מכולן היא כמובן – פייסבוק. איך לעשות את זה כמו שצריך, ואפילו בחינם? אלה כמה עצות למפרסם המתחיל

עם יותר מ-2.23 מיליארד משתמשים, שהם כמעט שליש מאוכלוסיית העולם ויותר ממחצית מבעלי הגישה לאינטרנט, פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית על כדור הארץ. ולמרות המספרים המדהימים הללו, היד עוד נטויה – הנתונים מעידים על מגמת צמיחה עקבית בעשור האחרון, ולא נראה שזה ייעצר בקרוב. למה זה חשוב עבורכם כבעלי עסק? מכיוון שהפלטפורמה הזאת מאפשרת לכם להגיע לקהל ענק של לקוחות, אם רק תשלטו בכמה אסטרטגיות שיווק בסיסיות ותכירו את האפשרויות שעומדות בפניכם. אז הנה כמה טיפים שימושיים לשיווק באינטרנט ורעיונות שיכולים להגביר משמעותית את החשיפה שלכם ללקוחות פוטנציאליים.

שיווק העסק באמצעות תוצאות חיפוש אורגניות בפייסבוק

הכוונה היא לפרסום תוכן בפייסבוק שמשתמים יגיעו אליו דרך חיפוש רגיל בפייסבוק, או שיופיע להם בפיד החדשות, “מבלי שתוציאו על כך אגורה. היתרון של שיטה זו לפרסום באינטרנט הוא כמובן הוא שזה לגמרי בחינם. עם זאת, בשנים האחרונה נעשה קשה למדי להצליח להתבלט בדרך זו, לנוכח מבול הפוסטים שעולים בכל רגע נתון. ואולם, בעזרת שימוש בטכניקות מסוימות והבנה איך עובד שיווק במדיות חברתיות תוכלו בכל זאת להגיע לתוצאות מספקות.

אז איך אפשר להגדיל את החשיפה?

ראשית, כל תוכן שיווקי שתחליטו להעלות ישיג הצלחה רבה יותר אם תפרסמו בקבוצות פייסבוק קבות ככל האפשר ולא רק בעמוד העסקי שלכם. שנית, אחד המפתחות להצלחה בשיווק באינטרנט הוא להשתמש להציע תוכן ייחודי ומקורי. אם יש לכם מתחרים חזקים לעולם לא תצליחו לגבור עליהם ללא מרכיב זה. אלמנט הייחודיות יעזור להבטיח שהלקוחות שלכם יישארו בסביבה, יעקבו אחריכם ויחזרו שוב אל העמוד שלכם.

דרך נוספת לפרסום העסק בפייסבוק היא משהו שבוודאי נתקלתם בו – הגרלות נושאות פרסים. נסחו פוסט שמייצג אתכם, את המותג שלכם ואת האופי הייחודי של העסק שלכם – ובשרו לקוראים שהם יכולים לזכות בפרס – כשהתנאי להשתתפות הוא סימון לייק לעמוד שלכם ושיתוף של הפוסט. העלות בסופו של דבר תהיה מזערית, והתועלת רבה.

חלק בלתי נפרד משיווק במדיות החברתיות לעשות שימוש נרחב ככל האפשר בתוכן ויזואלי. חשוב מאוד ללוות את הטקסט שאתם מפרסמים בתמונות ובסרטונים. טקסט בלבד ייבלע במהירות בתוך כמות הפוסטים העצומה שזורמים אל הפייסבוק ללא הפסקה, ולא יצליח למשוך את תשומת הלב של הקהל. תמונה או סרטון טובים לצד הטקסט יתפסו את העין של הגולש, ינגישו את המסר ויעשו את העבודה בצורה הרבה יותר טובה.

כלי מצוין לבעלי עסקים שפייסבוק מציכה הוא שימוש ב”בוט” שמספק מענה אוטומטי ללקוחות. בעזרת שימוש באינטליגנציה מלאכותית, תוכלו להיות זמינים לקהל שלכם בכל עת באפליקציית ההודעות של פייסבוק. וכך לא יקרה מצב שהעלתם פוסט מושקע ומוצלח, הצלחת להוביל את הלקוח אליכם – ואיבדתם אותו כי הוא פנה אליכם ולא קיבל תשובה במהירות מספיקה.

שיווק העסק בתשלום בפייסבוק

כאמור, ניתן להשתמש בפייסבוק לשיווק העסק בחינם ולהגיע לתוצאות לא רעות בכלל, אך לאור העובדה שכמות אדירה של תוכן נוצרת בכל שנייה – עם הזמן נעשה יותר ויותר קשה להגיע אל קהל היעד שלכם בהסתמך על פרסום אורגני בלבד. התפנה לכם קצת כסף בתקציב העסק ורוצים להשקיע אותות בשיווק באינטרנט? תוכלו לבחור לעשות “בוסט” לפוסט שלכם ולהגיע ליותר אנשים.

במקרה שכזה, פייסבוק יציע לכם לבחור באיזה קהל יעד להתמקד, וכך ההשקעה שלכם תהיה יותר אפקטיבית. בכל פוסט תוכלו לבחור להתמקד במגדר מסוים, במצב משפחתי, בתחומי עניין, מיקום גאוגרפי, גיל ועוד שלל מאפיינים כאלה ואחרים. שימו לב – אם תרצו לפרסם מודעות פרסום בפייסבוק תהיה בידכם הבחירה אם לפרסמן במכשירים ניידים וטאבלטים או במחשבים ניידים ונייחים. בימים אלה רבים מעדיפים להתמקד במשתמשי הסמארטפונים והטאבלטים, שכמותם בעלייה מתמדת.