חולמים לפתוח עסק של מסחר באינטרנט? השלב הראשון – בחירת מוצר

חולמים לפתוח עסק של מסחר באינטרנט? השלב הראשון – בחירת מוצר

עבור יזמים חדשים, ההחלטה לפתוח עסק של מכירות באינטרנט מייצגת התחלה של מסע מרגש, אך גם כזה שעובר דרך טריטוריה חדשה ולא מוכרת שיכולה להיות מעט מאיימת במבט ראשון. אחת המהמורות הגדולות ביותר שיזמים מתחילים שרוצים למכור מוצרים באינטרנט נתקלים בהן היא השאלה – “באיזה מוצר לבחור?”. ההחלטה הרת הגורל הזו היא הסיבה העיקרית לכך שרבים פשוט מוותרים מראש, וזונחים את השאיפה להיכנס לעולם המסחר האלקטרוני (מסחר באינטרנט) עוד לפני שעשו את הצעד הראשון.

אם לא החלטתם לפתוח את העסק במטרה למכור מוצר מסוים, תיאלצו להתחיל את דרככם בחיפוש אחר מוצרים רווחיים ובעלי פוטנציאל מכירה גבוה. ישנן אלפי אפשרויות, ולעתים נדמה שכל רעיון כבר בוצע אלפי פעמים קודם לכן. בתוך ים האפשרויות הזה, איפה מתחילים? ומה חשוב לדעת כדי להקים אתר מכירות ל מסחר באינטרנט מצליח? קבלו חמישה טיפים שיכולים לעזור לכם לזהות מוצרים רווחיים ולהצליח במכירת מוצרים באינטרנט:

זהו הזדמנויות באמצעות מילות מפתח

תמרון תוצאות החיפוש האורגניות לטובתכם הוא אחד היעדים הנכספים בקרב העוסקים בתחום האיקומרס. אם תפעלו נכון בתחום זה, גוגל ומנועי החיפוש האחרים יתגמלו אתכם בזרימה עקבית וגדולה של גולשים אל דפי המוצרים שלכם. בעולם שבו פרסום בתשלום הופך ליותר ויותר יקר, מוצרים שנושאים מילות מפתח מחופשות הם מצרך בעל ערך גבוה עבור אנשי המכירות.

לכן, כדאי לבחור מראש מוצר שאנשים נוטים לחפש יותר במנועי החיפוש, ויחד עם זאת רצוי גם לבחור בתחום שהתחרות בו נמוכה יחסית. המחקר הראשוני של מילות המפתח עלול להיות טכני למדי, והוא דורש הבנה בסיסית ב-SEO (קידום אתרים במנועי החיפוש). בהיעדר יכולת זו ניתן לפנות לאנשי מקצוע ואף לנתב משאבים לכך, מתוך הבנה שבחינה מראש של מילות החיפוש יכולה לייצר בסיס יציב לעסק מצליח ומשתלם.

זהו צורך – וספקו פתרון

אחת הדרכים הטובות היותר לבנות עסק מצליח של מכירות באינטרנט היא למצוא רעיון למוצר שמספק פתרון לבעיה קיימת שמטרידה אנשים רבים. זאת, מתוך ההבנה שאנשים הסובלים מבעיה זו יחפשו באופן אקטיבי אחר משהו שיפתור אותה עבורם – הצורך יכול לנבוע למשל מכאב גופני מסוים (למשל – מדרסים אורתופדיים כפתרון לכאבי גב), ממקרים של בזבוז זמן (למשל – מטען מהיר לסוללת הטלפון הנייד) או מניסיון שלילי עם מוצרים קודמים.

הצטרפו למגמות צרכניות חדשות בשלב מוקדם

זיהוי מגמה צרכנית חדשה בשלב מוקדם יכולה לייצר יתרון משמעותי לעסק האיקומרס שלכם ולהוביל להצלחה. כניסה לתחום שנמצא בחיתוליו מאפשרת לכם להתבסס במוחם של הלקוחות ולבסס עצמכם כמובילים בתחום לפני המתחרים. להשתלבות בטרנד בשלב מוקדם יש משמעות גם על מיקומכם במנועי החיפוש, ואם תהיו בין הראשונים לגעת בנושא מסוים – תוכלו לטפס לראש רשימת התוצאות במנועים כמו “גוגל” ו”בינג”.

השקיעו במיתוג

בניית מותג מעניין שמושך את העין היא הדרך לגבש קהל לקוחות עקבי ונאמן. השקעה במיתוג דורשת הבנה של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, בהתאם לתחום והמוצר שבחרתם, ובניית מותג ייחודי שיזוהה עמכם וייחרט במוחם של הלקוחות. בתחום המכירות באינטרנט יש תחרות רבה, ודגש על מיתוג ייחודי יכול לסייע לכם משמעותית ביצירת הבחנה בינכם לבין המתחרים.

לכו אחרי התשוקה שלכם

יש שיגידו כי בחירה במוצר או תחום שמבוססים על תחום עניין אישי היא מתכון לאסון, אך בפועל – בחירה כזו עלולה להוכיח את עצמה כרווחית במיוחד. אחד היתרונות הגדולים ביותר בהקמת עסק שעוסק במשהו שאתם אוהבים הוא שהדבר יכול לסייע לכם לצלוח תקופות שפל ולהתגבר על הקושי בזמנים קשים. אין להמעיט בערכו של יתרון זה, עקב העובדה ששמירה על רמה גבוהה של מוטיבציה היא מפתח מרכזי בהקמת עסק מצליח של מכירות באינטרנט.